Projektowanie drógStabilizacja gruntu

Dlaczego projektanci projektują w konstrukcji nawierzchni stabilizację ziarnistym dodatkiem hydrofobowym?

Projektowanie konstrukcji odmiennych od tych, które znamy z Katalogu Typowych Konstrukcji Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych wymaga indywidualnego podejścia. Jak taki proces przeprowadzić? I czy w ogóle z punktu widzenia formalnego jest możliwe projektowanie takiego rozwiązania jak na przykład stabilizacji dodatkiem hydrofobowym? O tym w niniejszym artykule.

Czytaj dalej
Projektowanie dróg

Projekt Konstrukcji Nawierzchni

Jeżeli projektujemy konstrukcję indywidualnie niezbędne jest przedstawienie stosowanych obliczeń potwierdzających, że proponowane rozwiązania spełniają wymagania jakości oraz nośności. Chcesz obliczyć i zaprojektować indywidualnie konstrukcję nawierzchni? Inwestor poprosił Cię o Projekt Konstrukcji Nawierzchni? Przeczytaj ten artykuł i skorzystaj z materiałów i narzędzi, które udostępniamy dla Ciebie nieodpłatnie.

Czytaj dalej
Projektowanie dróg

Izolacyjność termiczna warstw drogowych

W Polsce aktualnie stosuje się współczynniki przeliczeniowe podane w Katalogu Typowych Konstrukcji zarówno Podatnych i Półsztywnych oraz Sztywnych. Taki stan rzeczy obowiązuje w naszym drogownictwie od blisko 80 lat. A różna IZOLACYJNOŚĆ termiczna warstw drogowych wynikająca ze stosowania różnych materiałów?

Czytaj dalej
Projektowanie dróg

Projektować na oś 100 czy 115 kN?

Przy projektowaniu konstrukcji nawierzchni asfaltowych pojawia się pytanie jak uwzględnić dopuszczalny nacisk osi na drodze 115 kN. Często pojęcie dopuszczalnego nacisku na oś jest mylone z pojęciem osi standardowej 100 kN co może doprowadzić do nieporozumień między projektantem a inwestorem. Jak zatem poprawnie uwzględnić wymagany dopuszczalny nacisk na oś?

Czytaj dalej
Projektowanie dróg optymalizacja kosztu budowy drogi

Optymalizacja konstrukcji dzięki zastosowaniu dodatku hydrofobowego

Optymalizacja konstrukcji nawierzchni drogi  - to sformułowanie pojawią się coraz częściej, a dzieje się tak dlatego że projektowanie i stosowanie typowych technologii wykonania stanowi coraz większy problem dla Zamawiających, Projektantów czy też Wykonawców. Odczuwany coraz większy nacisk wynika z całkowicie zrozumiałego oczekiwania. Dostarczać nawierzchnie coraz lepsze za coraz mniejsze pieniądze.…

Czytaj dalej
Drogi Drogi betonowe - budowa nawierzchni betonowej. Na drugim planie widoczny rozściełacz do betonu

Drogi betonowe

Wykonywanie nawierzchni betonowych ma na całym świecie długoletnią tradycję. Nawet dziś możemy zobaczyć wieloletnie drogi betonowe, których stan techniczny pozwala na dalsze użytkowanie mimo ciągle zmieniającego się rodzaju pojazdów oraz natężenia ruchu. Na przestrzeni lat nawierzchnie betonowe ewoluowały i stosując najnowsze materiały i techniki możemy uzyskać nawierzchnie wysokiej jakości na…

Czytaj dalej
Projektowanie dróg

Projektowanie mechanistyczne konstrukcji

Jesteś projektantem drogowym i chcesz sam projektować konstrukcje nawierzchni metodą mechanstyczno-empiryczną. Nic prostrzego! Projektowanie mechanistyczne nie musi być wcale skomplikowane. Przeczytaj ten artykuł i będziesz wiedział jak to zrobić. Nowoczesne technologie Drogownictwo polskie dynamicznie sie rozwija. W związku z tym między innymi branża uzyskuje dostęp do coraz to kolejnych, dużo bardziej nowoczesnych niż jeszcze 2-5 lat temu rozwiązań…

Czytaj dalej
DrogiPrawoStabilizacja gruntu

Droga do Zrównoważonego Rozwoju - zrównoważone drogi

Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej co to są zrównoważone drogi oraz jak jest to ważny i dynamicznie rozwijający się na świecie aspekt przeczytaj ten artykuł. Jesteśmy pewni, że znajdziesz tu bardzo dużo ciekawych i wartościowych informacji. Być może pomoże Ci to podjąć kolejną trafną decyzję na etapie przyjmowania założeń projektowych lub inwestycyjnych, co w przyszłości spowoduje, że będziesz kolejną świadomą i odpowiedzianą…

Czytaj dalej