Program do projektowania
nawierzchni dróg
może dobrać odpowiedni układ warstw konstrukcji
Zaprojektuj indywidualnie
konstrukcję drogi
dzięki obliczeniom mechanistyczno-empirycznym
Program do projektowania dróg MWS Pavement DesignTM może być wykorzystywany przez Zamawiających, Projektanów oraz Wykonawców.
Dla konstrukcji podatnych umożliwia:
- zaprojektowanie dowolnej konstrukcji drogi
- weryfikację każdej przyjętej w dokumentacji konstrukcji
- porównanie różnych wariantów konstrukcji wg tych samych kryteriów oraz wskaźników
Dzięki temu zaawansowanemu, a równocześnie niezwykle prostemu w obsłudze oprogramowaniu, całkowicie realne i do tego proste staje się zastosowanie optymalnie dobranej konstrukcji drogi, dostosowanej do warunków konkretnej inwestycji, czyli:
- z uwzględnieniem faktycznego obciążenia ruchem
- z uwzględnieniem bezpieczeństwa prowadzenia prac
- z uwzględnieniem lokalnych zasobów materiałowych
- z uwzględnieniem rzeczywistych warunków gruntowych
MWS Pavement DesignTM pozwala także w zrozumiały i obiektywny sposób zobaczyć pełne korzyści płynące z zastosowania w konstrukcji drogowej warstwy stabilizacji ziarnistym dodatkiem hydrofobowym.
Zweryfikuj samodzielnie
dokładność obliczeniową
umiejscowienia warstwy stabilizacji hydrofobowej - po prawej konstrukcja katalogowa
Przykład obliczeniowy
Grupa nośności podłoża gruntowego (wg KTKNPiP 2014) :
G4 (2 ≤ CBR < 3, 25≤ E2 <35)
Kategoria ruchu (wg KTKNPiP 2014) :
KR4 (2,50 < N100 ≤ 7,40 mln osi 100 kN na pas obl.)
Założenia dla przeprowadzonej analizy:
– moduł warstwy ścieralnej z AC 9300 MPa
– moduł warstwy wiążącej z AC 10300 MPa
– moduł podbudowy zasadniczej z AC 9800 MPa
– moduł mieszanki niezwiązanej 400 MPa
– moduł stabilizacji ziarnistym dodatkiem hydrofobowym 800 MPa
– współczynnik Poissona warstw konstrukcji 0,3
– współczynnik Poissona podłoża gruntowego 0,35
– zawartość objętościowa asfaltu w podbudowie zasadniczej z AC = 10,5%
– zawartość objętościowa wolnych przestrzeni w podbudowie zasadniczej z AC = 8%
– hz = 1m, wymagana dla materiałów tradycyjnych grubość ze względu na wysadziny dla KR4, G4 = 75 cm (zgodnie z KTKNPiP
2014)
– obciążenie modelu 50 kN, 850 kPa
Legenda
Formuły empiryczne
używane dla KTKNPiP 2014r.
Przeznaczenie
Obliczenia trwałości
Model obliczeniowy
Sprawdzony naukowo
"Program MWS wypełni 30-to letnią lukę istniejącą na polskim rynku drogowym. To intuicyjne w obsłudze i zarazem profesjonalne narzędzie obliczeniowe, stanie się bardzo szybko cennym wsparciem dla wielu uczestników naszego drogownictwa. NASCON robi doskonałą robotę wprowadzając go na rynek." Kraków, październik 2015
Prosty, intuicyjny
oraz zgodny z wytycznymi i przepisami
Funkcjonalność
- Dobór zakładanej kategorii ruchu oraz okresu projektowego
- Przydatny tryb pracy porównania dwóch konstrukcji
- Wybór parametrów obciążenia modelu
- Definiowanie parametrów poszczególnych warstw konstrukcji, zarówno górnych jak i dolnych
- Określenie grupy nośności podłoża
- Obliczenia stanu konstrukcji tj. naprężeń, odkształceń i przemieszczeń
- Weryfikacja trwałości zmęczeniowej dobranej konstrukcji
- Generowanie kompleksowych Raportów