Budowa parkingu ``Park and Ride`` w Nakle nad Notecią

Zamawiający: Gmina Nakło nad Notecią
Wykonawca: TRAKCJA PRKiI S.A.
Inżynier: jednostka wewnętrzna Zamawiającego
Projektant: VOESSING Polska Sp. z o.o.
Roboty stabilizacyjne: generalny wykonawca
Typ drogi: parking
Kategoria i podłoże: podłoże G2-G4
Okres realizacji: 2019 - 2020 r.

Środek zastosowany do stabilizacji:

ziarnisty dodatek hydrofobowy SiccaBASE® o powierzchni właściwej > 2500 cm2/g - optymalna recepta opracowana przez Nascon - ilości minimalne nakładane wymogiem SST (dodatku i cementu).

Dlaczego wybrano Nascon?

Grunty, które występowały na terenie inwestycji to gliny piaszczyste. Typowa konstrukcja katalogowa wymagałaby dużych ilości robót ziemnych. Wykonawca potrzebował przyspieszenia tempa realizacji.

Sytuacja

Budowa obiektu Park&Ride w Nakle nad Notecią w systemie Zaprojektuj i Wybuduj. Wykonawca posiadał wcześniejsze doświadczenie ze stabilizacją hydrofobową i wiedział jak duże optymalizacje w zakresie kosztów, czasu i ilości robót ziemnych może wnieść. Grunty występujące na terenie budowy doskonale nadawały się do zastosowania stabilizacji hydrofobowej.

Problem

Optymalizacja kosztów.

Rozwiązanie

Zastosowanie stabilizacji hydrofobowej jako podbudowy zasadniczej bezpośrednio pod nawierzchnię z kostki betonowej i MMA.

null
KLIENT
Trakcja PRKiI S.A. jest jedną z największych spółek działających w sektorze budownictwa infrastrukturalnego oraz energetyki w Polsce. W znacznej przewadze realizuje inwestycje, których inwestorem jest PKP.
null
CEL
Maksymalna optymalizacja kosztów, czasu wykonania i bilansu robót ziemnych.
null
KORZYŚĆ
Maksymalnie wykorzystany grunt spoisty na terenie budowy, oszczędności finansowe wynikające z indywidualnie zaprojektowanej konstrukcji oraz szybsze wykonanie konstrukcji.